Paieška:
ekologiskas oras

Šiandien 2019 m. rugpjučio 25 d.
Laikas 12:38:57

MĄSTYK ŽALIAI » 4 moksliškai įrodyti būdai, kad jūsų rytai būtų laimingesni

2015-10-07

raimonda

Niekada negalėjote pavadinti savęs „vyturiu“. Iš tikrųjų, jūs esate iš tų, kurie rytų tiesiog nepakenčia. Dažnai diena prasideda piktai išjungiant žadintuvą mobiliajame telefone. Kai galiausiai pabundate, jau būna metas strimgalviais lėkti pro duris iš namų.

Lekiate į dušą, susitvarkote plaukus, paskubomis susirenkate per dieną prireiksiančius daiktus. Laiko papusryčiauti niekada nebelieka, o iš namų dažniausiai išeinate susierzinę, rašo huffingtonpost.com. Jeigu tai apie jus, akivaizdu, kad atėjo metas keisti savo gyvenimo būdą.

Juk kiekvienas galime susikurti rytinį ritualą, kuris privers jaustis laimingu iš pat ryto. Vieną dieną nustebsite, kad ankstyvas rytas gali tapti mėgstamiausia jūsų dienos dalis. Rytais užprogramuojame savo mąstyseną ir ketinimus visai likusiai dienai.

Todėl labai svarbu optimizuoti šį laiką. Štai keturi moksliškai įrodyti būdai, kurie jūsų rytmečiui suteiks daugiau džiaugsmo.

1. Kelkitės anksčiau

Sprendimas rytais keltis anksčiau gali labai teigiamai paveikti jūsų rytmetinę rutiną. Jeigu ryte atsikelsite anksti, turėsite daugiau laiko, vadinasi, teks mažiau skubėti. Be to, jausmas atsikelti anksčiau už daugumą aplinkinių suteikia kažkokį ramybės pojūtį.

Net mokslininkai įrodė, kad ankstyvas kėlimasis rytais didina laimės pojūtį. Vienas Toronto universiteto (Kanada) mokslininkų atliktas tyrimas atskleidė, kad „anksti rytais atsikeliantys žmonės bendrai yra laimingesni ir jaučia didesnį pasitenkinimą savo gyvenimu“. Kaip ir bet koks įprotis, šis gali pareikalauti šiek tiek laiko, kol įprasite. Pradžiai nustatykite žadintuvą 30 minučių anksčiau nei esate įpratę. Taip pat yra svarbu anksčiau eiti miegoti, nes miego trūkumas sumažins jūsų produktyvumą.

2. Suvalgykite sočius pusryčius

Visi esame girdėję populiarią nuomonę, kad pusryčiai yra svarbiausias dienos valgymas. Tai kodėl tiek daug žmonių apskritai atsisako pusryčių? Kai atsikeliate, jūsų raumenims žūtbūt reikia daugiau glikogeno, dėl energijos. Be to, kuo ilgiau vaikščiosite nevalgę, tuo daugiau glikogeno sunaudos jūsų raumenys ir tuo mažiau energijos turėsite. Valgyti pusryčius svarbu dar ir todėl, kad tai pagerina jūsų nuotaiką.

Dietologė Joan Sage Blake teigia: „Moksliniai tyrimai rodo, kad valgant pusryčius, ypač daug angliavandenių turinčius dribsnius, galite pagerinti savo nuotaiką. Po nakties miego rytinis valgymas jūsų išalkusias smegenis aprūpina gliukoze. Dauguma žmonių jaučiasi laimingesni ir mažiau niurzga, kai jų netrikdo alkis“. Kai renkatės ką valgyti pusryčiams, pabandykite išsirinkti tokį maistą, kuris suteiktų peno ir jūsų kūnui, ir protui. Stenkitės neskubėti, mėgaukitės tuo, ką dedate į burną. Tai suteiks daugiau malonumo ir dienos pradžia atrodys laimingesnė.

3. Raskite džiaugsmą teikiančią mankštą

Visi puikiai žinome, kad mankšta gali pagerinti nuotaiką. Psichologijos profesorius Michaelas Otto įsitikinęs: „Ryšys tarp mankštos ir nuotaikos pakankamai stiprus. Paprastai per penkias minutes po vidutinio stiprumo mankštos pajuntame nuotaikos pagerėjimą“. Problema slypi tame, kad dauguma žmonių mankštą suvokia kaip „nemalonų darbą“ ar tam tikrą bausmės formą.

Todėl kiekvienas turėtume susirasti tokią judėjimo formą, kuri teikia tikrą džiaugsmą. Jeigu jums ne prie širdies tradicinė mankšta, galbūt jums patiks rytinis pasivaikščiojimas, klausantis per ausines muzikos ir sutinkant saulėtekį. Judėjimas turi teikti malonumą ir jeigu jums nepatinka tai, ką šiuo metu darote, raskite kitą užsiėmimą. Tai gali būti jau minėtas pasivaikščiojimas, nesunkūs jogos pratimai ar bėgiojimas ristele. Turėtumėte daryti tai, kas suteikia peno jūsų kūnui ir sielai, o jeigu į tai dar įtraukiama gamta ir savivoka – tiesiog nuostabu.

4. Sąmoningai užsiimkite viena veikla

Harvardo mokslininko Matto Killingswortho atliktas tyrimas parodė, kad į dabartinės akimirkos patirtį susitelkę žmonės yra žymiai laimingesni už tuos, kurių mintys klaidžioja ne toje akimirkoje. Vis dėlto tai nereiškia, kad nuo pat ryto turėtumėte panirti į gilią meditaciją. Pakanka vienu metu užsiimti viena veikla ir į ją visiškai susitelkti.

Tai gali būti prausimasis po dušu, pusryčių valgymas, kavos gėrimas – yra tiek daug galimybių tobulinti šį savo įgūdį. Psichologė Gillian Galen pataria: „Kai rytoj pusryčiausite, tiesiog atsisėskite ir suvalgykite savo pusryčius. Neskaitykite laikraščio, netikrinkite elektroninio pašto, neskaitykite kas parašyta ant dribsnių dėžutės. Stenkitės pajausti, kada jus išblaško kiti dalykai ir vėl sutelkite visą dėmesį į pusryčių valgymą (mėgaukitės skoniu, kvapais, pajuskite patiekalo temperatūrą ir t. t.).

Dabartinis laikmetis pabrėžia, kaip svarbu vienu metu atlikti kitas užduotis, todėl daugumai mūsų labai retai tenka pabūti dabarties akimirkoje. Sąmoningas užsiėmimas vienu veiksmu galėtų pagerinti mūsų nuotaiką ir nusiteikimą prasidedant dienai. Jeigu šiuos įpročius paversite savo rytmetinės rutinos dalimi, labai tikėtina, kad jūsų dienos netrukus taps laimingesnės. Mums suteiktas šis vienas vienintelis gyvenimas ir kiekviena diena, kai nubundame, yra dovana. Tik jūs galite ją paversti laiminga.

Buvęs „Apple“ vadovas Steve'as Jobsas kažkada pasakė: „Pastaruosius 33 metus kiekvieną rytą pažvelgdavau į veidrodį ir paklausdavau savęs: jeigu šiandien būtų paskutinė mano gyvenimo diena, ar aš norėčiau nuveikti tai, ką šiandien ketinu daryti? Ir jeigu kelias dienas iš eilės atsakymas būdavo neigiamas, žinojau, kad turiu kažką keisti“.


Delfi

 

Susiję straipsniai


Kiti komentarai

Komentarų nėra.

Komentuoti

*
*

Naujienlaiškis  Naujienlaiškis

Gaukite šviežiausias naujienas du kartus per savaitę!


Mokymu centras ir seminarai

Joga Kaune, meditacija kaune

Mielos dovanėlės moterims




renginiai


Savaitės vaizdelis

Išsiliejusios vasaros spalvos (foto) 0

Aplinkosauginiai filmai

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas