Paieška:
ekologiskas oras

Šiandien 2019 m. rugsėjo 21 d.
Laikas 18:37:31

Kultūra » Ar girdime tylą?

2015-04-23

tyla

Kasdien mus supa daugybė garsų – vieni iš jų malonūs, kiti erzina. Nemalonu visą dieną klausytis pro langą besiveržiančio gatvės triukšmo ar kasdien mėginti perrėkti kolegas darbo vietoje. O juk kai kam tenka dirbti ir gamyklose, kur nuo triukšmo tenka saugotis specialiomis ausinėmis… Triukšmas tapo nuolatiniu mūsų gyvenimo palydovu, jis toks įprastas, kad vargu ar susimąstome, jog nuolatinis triukšmas gali stipriai kenkti mūsų sveikatai.

Prieš keletą metų buvo pateikta Pasaulinės sveikatos organizacijos ir Europos Komisijos Jungtinių tyrimų centro ataskaita, kurioje skelbiama, kad Vakarų Europoje kasmet dėl akustinio triukšmo sveikata sutrinka 1-1,6 milijonams gyventojų. Dėl triukšmo ima skaudėti galvą, sunkiau užmigti, kyla nerimas, pablogėja atmintis, sunkiau susikaupti. Nuolatinis triukšmas gali lemti netgi kraujospūdžio padidėjimą, širdies ir kraujagyslių ligas, dėl jo poveikio gali išsivystyti išeminė širdies liga.

Sunku ir suskaičiuoti, kiek garsų girdi Europos didmiesčio gyventojas: tai ir galybė veikiančių buitinių prietaisų, ir gatvės triukšmas, ir kaimynų skleidžiami garsai, didelėse darbo patalpose tvyrantis šurmulys…

Puikus metas pradėti „tylos dietą” – du balandžio mėnesio pirmadieniaii – balandžio 20-oji (Tarptautinė kovos su triukšmu diena) ir balandžio 27-oji (Tarptautinė triukšmo suvokimo diena).

„Tylos dietos” receptas

1. „Tylos” pusryčiai – geriausia ryto pradžia. Neskubėkite tik atsibudę iš karto įjungti visų informavimo šaltinių (TV, radijas ir pan.), kurie dažniausiais tampa ir triukšmo šaltiniais.

2. Atkreipkite dėmesį į savo keliamą ar šalia esantį triukšmą, gerbkite savo, savo šeimos, šalia gyvenančių žmonių teisę į ramybę ir tylą.

3. Klausydamiesi mėgiamos laidos ar muzikos, pritildykite radijo imtuvo ar ausinukų garsą dviem lygiais, o televizoriaus garsą vienu lygiu. Pabandykite ir būsite maloniai nustebinti tuo, kaip pasaulis įgaus naujų garsų ir spalvų.

4. Važiuodami automobiliu be reikalo nenaudokite automobilio garso signalo.

5. Norėdami pailsėti nuo triukšmo savaitgaliais, skirkite laiką „tyliajam” poilsiui – pasivaikščiokite gamtoje, aplankykite biblioteką, parodą ir kt.

6. Lankydamasis restorane, sporto klube, kine, jaučiate diskomfortą dėl nepakeliamo garso? Atminkite – visada turite teisę kreiptis į administraciją su prašymu pritildyti garsą.

7. Naudokite klausos apsaugos priemones būdami triukšmingoje aplinkoje – pjaudami žolę, atlikdami statybos bei remonto darbus ir pan.

8. Valgydami pabandykite išjungti televizorių ir pabendraukite ar tiesiog pamąstykite ramioje aplinkoje. Tikra palaima, ar ne?

9. Reguliariai rūpinkitės savo klausa, pasitikrinkite.

10. Inicijuokite triukšmą mažinančius sprendimus, siekite, kad būtų priimami efektyvūs teisės aktai, susiję su triukšmo mažinimu.

11. Turite nuolat triukšmaujantį šeimos narį, kaimyną, bendradarbį? Tinkama forma pateikta ši „tylos dieta”, draugiškas patarimas ar mandagumo pamokėlė – puikus įspėjimas apie triukšmo keliamus pavojus sveikatai.

12. Nepamirškime humoro jausmo ir kovokime su triukšmu tyliai.


Wikimedia Commons nuotr.

bernardinai_logo

Susiję straipsniai


Kiti komentarai

Komentarų nėra.

Komentuoti

*
*

Naujienlaiškis  Naujienlaiškis

Gaukite šviežiausias naujienas du kartus per savaitę!


Mokymu centras ir seminarai

Joga Kaune, meditacija kaune

Mielos dovanėlės moterims




renginiai


Savaitės vaizdelis

Išsiliejusios vasaros spalvos (foto) 0

Aplinkosauginiai filmai

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas