Paieška:
ekologiskas oras

Šiandien 2020 m. sausio 20 d.
Laikas 02:35:52

Kultūra » Įpročiai, kurie prailgins jūsų gyvenimą

2015-02-23

vika

Kasdien atliekame daugybę veiksmų, apie kuriuos net nesusimąstome. Nepaisant to, jie daro didelę įtaką gyvenimo kokybei. Kai kurie kasdieniai įpročiai yra itin naudingi, todėl netgi gali pailginti gyvenimą. Tačiau jei manote, kad tokių neturite, vadinasi, metas keisti dienotvarkę!

Tinkamai prižiūrėti dantis

Amerikos anesteziologas, vidaus ligų gydytojas, mokslų daktaras Michaelas Roizenas teigia, kad tinkama dantų priežiūra gali pailginti gyvenimą net 6,4 m. Įrodyta, kad burnos higiena daro didelę įtaką žmogaus sveikatai. Burnoje esančios bakterijos kenkia ne tik dantims, bet ir žarnynui bei vidaus organams. Dėl to gali nusilpti imuninė sistema. Todėl būtina kasdien tinkamai prižiūrėti dantis. Be to, neužtenka tik dantų šepetėlio, reikia naudoti ir tarpdančių siūlą, burnos skalavimo skystį ir liežuvio gremžtuką.

Bendrauti su draugais

Anot mokslininkų, žmogui labai svarbi kasdienė socialinė veikla. Jeigu nėra galimybės susitikti su draugais, būtina bendrauti su namiškiais, giminaičiais ar kaimynas. Bendravimas padeda atsikratyti neigiamų emocijų arba pasiguosti. Be to, aplinkiniai gali suteikti naudingos informacijos, paskatinti susirūpinti sveikata ir taip padovanoti ne vienus gyvenimo metus.

Gerti vandenį

Apie 70 % žmogaus kūno sudaro vanduo, todėl sveikatos specialistai pataria kasdien išgerti bent du litrus skysčių. Jeigu asmuo užsiima aktyvia fizine veikla arba laiką leidžia karštoje aplinkoje, jų reikia dar daugiau. Geriausia gerti vandenį, bet tinka ir kiti skysčiai. Tačiau negalima gerti alkoholio arba gėrimų, kuriuose yra kofeino. Be to, skysčius geriausia gerti mažais gurkšneliais likus pusvalandžiui iki valgio.

Sportuoti

Anot mokslininkų, asmenys, kasdien užsiimantys aktyvia fizine veikla, gyvena bent trejais metais ilgiau. Be to, jų gyvenimo kokybė kur kas geresnė, nes rečiau serga ir turi daugiau ištvermės. Kokią sporto šaką rinktis, priklauso nuo žmogaus pomėgių ir galimybių. Tačiau nederėtų persistengti, nes tuomet nualinsite organizmą ir sulauksite priešingo poveikio.

Valgyti juodąjį šokoladą

Šį saldėsį reikėtų valgyti saikingai, t. y. suvartoti bent po porą gabalėlių kelis kartus per savaitę. Juodasis šokoladas teigiamai veikia širdį, kraujotaką, gerina mąstyseną bei pakelia nuotaiką. Šį skanėstą patariama valgyti asmenims, patiriantiems nuolatinę įtampą ar turintiems polinkį į depresiją. Įrodyta, kad saikingas mėgavimasis juoduoju šokoladu gali pailginti gyvenimą beveik dvejais metais.

Reguliariai užsiimti seksu

Anot mokslininkų, reguliarūs lytiniai santykiai gali pailginti gyvenimą maždaug 2,5 m. Todėl patariama su partneriu mylėtis bent du kartus per savaitę. Be to, didžiausią teigiamą poveikį sveikatai daro orgazmas. Todėl vyrai turėtų ne tik jį patirti patys, bet ir pasistengti patenkinti savo mylimąją, kuriai kartais būna sunkiau pajusti lytinį pasitenkinimą. Seksas yra lyg gydytojas, kuris gali sumažinti širdies, kraujagyslių ligų, vėžio, nutukimo, depresijos riziką ir sulėtinti senėjimo procesus.

Turėti gerą išsilavinimą

Aukštąjį išsilavinamą turintys žmonės gyvena vidutiniškai penkeriais metais ilgiau už tuos, kurie yra baigę tik vidurinę ar profesinę mokyklą. Mokymasis gerina gyvenimo kokybę, smegenų veiklą, neleidžia joms pernelyg greitai senti ir padeda išvengti greitą mirtį lemiančių ligų. Tokie žmonės turi geresnę atmintį, lengviau įsisavina naujus dalykus, greičiau orientuojasi aplinkoje, sklandžiau bendrauja su aplinkiniais. Be to, išsilavinę asmenys labiau rūpinasi savo sveikata, yra atviresni naujovėms.

Pozityviai mąstyti

Mokslininkų teigimu, optimistai gyvena beveik septyneriais metais ilgiau nei pesimistai. Be to, jie rečiau serga ir kenčia nuo žalingų įpročių. Pozityviai mąstantys žmonės nesureikšmina neigiamų patirčių, rečiau jaučia įtampą, lengviau pakelia stresą ir greičiau prisitaiko prie gyvenimo pokyčių. Juk įtampa – didžiausias sveikatos priešas.

Atsikratyti žalingų įpročių

Visi žalingi įpročiai trumpina gyvenimą, tačiau rūkymas gali atimti netgi 10 m. Šis įprotis labiausiai kenkia kvėpavimui. Rūkantieji 5,5 karto dažniau serga astma ir net 10 kartų dažniau plaučių vėžiu. Be to, rūkymas silpnina ir imunitetą. Rūkaliai turėtų prisiminti, kad jie žaloja ne tik savo, bet ir esančiųjų šalia organizmą. Cigarečių dūmai itin kenkia mažųjų sveikatai. Todėl vaikų turintys suaugusieji rūkydami trumpina gyvenimą ne tik sau, bet ir savo atžaloms.

Susikurti laimingą santuoką

Laimingai susituokę vyrai gyvena 10 metų ilgiau, moterys – 4 metais. Žinoma, teigiamą poveikį turi tik laiminga santuoka, t. y. kai partnerių santykiai yra darnūs ir harmoningi. Asmenys, kurie gyvena su antrąja puse, jaučiasi mylimi, saugesni, labiau užtikrinti dėl rytojaus. Tačiau partneriai, kurie gyvena kartu, bet nėra susituokę, nesijaučia saugūs ir užtikrinti dėl savo santykių.

Kokybiškai išsimiegoti

Itin svarbi miego kokybė ir trukmė. Suaugusieji turi miegoti 7–8 val., tačiau jei tuo metu juos blaško pašaliniai dirgikliai, išmiegotas laikas gali prilygti tik kelioms valandoms. Todėl miegamajame neturi būti jokių ilsėtis trukdančių garsų, kvapų ar šviesų. Net jeigu šie dirgikliai neprivers pabusti, pakenks miego kokybei. Todėl ryte bus sunku keltis, jausitės pavargę, apatiški.

Deja, prastas miegas turi ne tik trumpalaikį poveikį. Jis silpnina imunitetą, didina vėžio, širdies, kraujotakos ligų, cukrinio diabeto ir nutukimo riziką. Tokį poveikį daro ne tik miego, bet ir apskritai poilsio trūkumas. Todėl labai svarbi darbo bei poilsio pusiausvyra, būtina skirti laiko ne tik pareigoms, bet ir pomėgiams, bendravimui su artimaisiais.

Pusryčiauti

Anot mitybos specialistų, kasdien būtina valgyti pusryčius. Net jeigu nejaučiamas alkis, derėtų užkrimsti bent vaisių, jogurto ar suvalgyti dubenėlį košės. Asmenys, kurie valgo pusryčius, daug lengviau išsaugo normalų kūno svorį ir išvengia antsvorio rizikos.

Jeigu žmogus atsisako rytinio maisto, vėliau gali kilti nenugalimas alkis, kurį dažniausiai bandoma malšinti bet kuo, kas pasitaiko po ranka. Tai yra tiesus kelias nutukimo link. Pastarasis – viena aktualiausių šiandienos sveikatos problemų.

Įrodyta, kad kasmet nuo nutukimo sukeltų sveikatos problemų miršta daugiau nei 2,8 mln. žmonių. Antsvoris didina onkologinių susirgimų, širdies, kraujagyslių ligų, kvėpavimo, cukrinio diabeto, reprodukcinės sistemos, virškinimo trakto, inkstų, šlapimo takų ligų riziką.

stat


priekavos

Susiję straipsniai


Kiti komentarai

Komentarų nėra.

Komentuoti

*
*

Naujienlaiškis  Naujienlaiškis

Gaukite šviežiausias naujienas du kartus per savaitę!


Mokymu centras ir seminarai

Joga Kaune, meditacija kaune

Mielos dovanėlės moterims




renginiai


Savaitės vaizdelis

Išsiliejusios vasaros spalvos (foto) 0

Aplinkosauginiai filmai

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas