Paieška:
ekologiskas oras

Šiandien 2019 m. rugsėjo 16 d.
Laikas 09:15:35

MĄSTYK ŽALIAI » Plastikiniai maišeliai pradings iš Korėjos prekybos centrų

2012-02-21

Pasak Pietų Korėjos aplinkos apsaugos ministerijos, penki didžiausi prekybos centrų tinklai, kuriuos sudaro apie 800 parduotuvių, 2012 m. vasario 1 d. sustabdė vienkartinių plastikinių maišelių naudojimą, praneša globe-net.com.

Nuo 1999 m. Korėjoje buvo renkamas mokestis už vienkartinius plastikinius maišelius nuolaidų parduotuvėse ir prekybos centruose. Remiantis Išteklių saugojimo ir perdirbimo skatinimo aktu, kiekviena parduotuvė parduodavo vienkartinius plastikinius maišelius, o kai vartotojai juos grąžindavo, turėdavo atiduoti nedidelį depozitą.

Praėjusį spalį ministerija su prekybos centrais pasiekė savanorišką susitarimą visiškai atsisakyti vienkartinių plastikinių maišelių. Susitarimui pritarė „Lotte Super“, „Home plius express“, „GS Supermarket“, „Kimsclub“ ir „E-Mart everyday“.

Susitarimą pasirašiusios įmonės, norėdamos, kad pirkėjai išvengtų nepatogumų, nusprendė gaminti ir platinti ne plastikinius pirkinių krepšius, plėsti standartinių plastikinių šiukšlių maišų pardavimą ir skatinti perdirbto popieriaus maišų naudojimą.

Aplinkosaugos ministerija tikisi sumažinti vienkartinių plastikinių maišelių atliekų skaičių iki 66 mln. ir taip sutaupyti apie 3 mln. JAV dolerių. Dėl šio sprendimo į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekis kasmet sumažės po 2 381 toną.

Didžiulės nuolaidų parduotuvės „E-Mart“, „Lotte Mart“, „Home Plus“, „Hanaro Mart“ ir „Mega Mart“ nuo 2010 m. spalio 1 d. liovėsi prekiavusios vienkartiniais plastikiniais maišeliais.

Remiantis Korėjos judėjimo tinklo „be atliekų“ (KJTBA) pranešimu, 55,1 proc. didelių nuolaidų parduotuvių pirkėjų naudojasi savo maišeliais ar dėžutėmis, o kiti įsigyja kasininkų siūlomą standartinį plastikinį šiukšlių maišą.

2011 m. rugpjūčio – rugsėjo mėn. KJTBA atliko tyrimus 66 susitarimą pasirašiusiose parduotuvėse ir įvertino vartotojų elgesio pokyčius.

Jie pranešė, kad daugiau nei pusė (55,1 proc.) vartotojų į parduotuvę atsinešė savo maišus, naudojo kartonines dėžes arba prekes iš vežimėlių krovė tiesiai į savo automobilius arba automobiliuose esančius maišus.

Kai 2011 metų pradžioje buvo apklausti trijų įmonių rinkodaros departamentai („E-Mart“, „Lotte Mart“ ir „Home Plus“), naudojančių pirkinių maišelius ir kartonines dėžutes žmonių skaičius siekė tik 34 proc.

KJTBA teigimu, ši programa nebūtų pavykusi be įmonių ryžto, vartotojų sąmoningumo ir vyriausybės strateginio požiūrio. Jie taip pat tikisi, kad nacionalinės atliekų mažinimo politikos istorijoje tai galėtų būti vienas iš sėkmingiausių laimėjimų.


Vertė Justė Gusevaitė-Grižė | „EKO redakcija“ 

Susiję straipsniai


Kiti komentarai

Komentarų nėra.

Komentuoti

*
*

Naujienlaiškis  Naujienlaiškis

Gaukite šviežiausias naujienas du kartus per savaitę!


Mokymu centras ir seminarai

Joga Kaune, meditacija kaune

Mielos dovanėlės moterims




renginiai


Savaitės vaizdelis

Išsiliejusios vasaros spalvos (foto) 0

Aplinkosauginiai filmai

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas